جروم پاول رئیس فدرال رزرو ایالات متحده عنوان کرد که بانک مرکزی این کشور تحت تاثیر انتقادات سیاسی قرار نخواهد گرفت و در راستای کاهش نرخ تورم نرخ بهره را افزایش می دهد

بیانات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده نتوانست انتظارات مبنی بر افزایش 75 واحدی نرخ بهره در نشست این ماه بانک مرکزی را تغییر چندانی دهد.

 رئیس فدرال رزرو ایالات متحده امروز ، پنج شنبه عنوان کرد که بانک مرکزی این کشور ، تحت تاثیر انتقادات سیاسی قرار نخواهد گرفت و در راستای کاهش نرخ تورم ، نرخ بهره را افزایش می دهد.

آقای پاول طی کنفرانس پولی موسسه کاتو گفت:
“همچنین می توانم به شما اطمینان دهم که ما هرگز ملاحظات سیاسی خارجی را در نظر نمی گیریم.”

فدرال رزرو درحالی نرخ بهره را افزایش می دهد که این اقدامات تحت حمایت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است ، اما مقامات دموکرات‌های پیشرو از قبیل سناتور الیزابت وارن بر این باور هستند که گزینه افزایش نرخ‌های بهره ، راه حل اشتباهی برای نرخ تورم بالا است و منجر به افزایش نرخ بیکاری می‌شود.

آقای پاول همچنین افزود که فدرال رزرو مسئولیت خود را در قبال ایجاد ثبات در قیمت می پذیرد، مسئولیتی که در آن ، تورم باید در طول زمان ، 2 درصد باشد.

بر اساس سایر بیانات آقای پاول ، هر چه قدر نرخ تورم در بالای این هدف بانک مرکزی حفظ شود، این خطر بیشتر است که عموم مردم ،افزایش نرخ تورم را یک امر عادی بدانند.

“این باعث می شود هزینه ها در راستای کاهش نرخ تورم ، بیشتر شوند.”

“من می توانم به شما اطمینان دهم که من و همکارانم به شدت به این   کار متعهد هستیم و تا پایان کار به آن ادامه خواهیم داد.”

سهام ایالات متحده (DJIA، -0.45% SPX، -0.42%) در روز پنجشنبه با قیمت های پایین تری باز شدند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *