رئیس‌جمهور پاراگوئه لایحه به‌رسمیت‌شناختن استخراج ارزهای دیجیتال را وتو کرد

ماریو عبدو بنیتز(Mario Abdo Benítez)، رئیس جمهور پاراگوئه، لایحه ای را که به دنبال شناسایی استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان یک فعالیت صنعتی بود، وتو کرد. او استدلال کرد که مصرف بالای برق در استخراج می تواند مانع از گسترش صنعت ملی پایدار شود.

در این بخش آمده است که استخراج کریپتو از سرمایه فشرده با استفاده از نیروی انسانی کم استفاده می کند و بنابراین ارزش افزوده ای برابر با سایر فعالیت های صنعتی ایجاد نخواهد کرد. در سرتاسر جهان، ارزهای دیجیتال یکی از بزرگترین ایجادکنندگان شغل است. نمودار اقتصادی لینکدین نشان می دهد که فهرست مشاغل کریپتو و بلاک چین در سال 2021 در مقایسه با سال 2020 در ایالات متحده، 615 درصد افزایش یافته است.

مطابق با حامی این لایحه، سناتور فرناندو سیلوا فاستی(Senator Fernando Silva Facetti)، هدف این قانون ترویج استخراج رمزارز از طریق استفاده از برق مازاد بود، اما دولت پاراگوئه تصمیم گرفت فعالیت در این کشور را نادیده بگیرد.

سنای پاراگوئه در نهایت این پیشنهاد را در 14 جولای(23 تیر) تصویب کرد و استخراج کریپتو را به عنوان یک فعالیت صنعتی به رسمیت شناخت. آنها 15 درصد مالیات بر فعالیت های اقتصادی مربوط به آن وضع کردند.

بر اساس این سند، در دوازده ماه گذشته سرمایه‌گذاری صنعتی با رشد 220 درصدی در کشور به 319 میلیون دلار رسیده است، در حالی که تولید ناخالص داخلی در پنج سال گذشته بیش از 4 درصد افزایش یافته است. در صورت تداوم این نرخ، صنعت ملی می تواند به کل انرژی تولید شده و موجود در کشور برای پایدار ماندن نیاز داشته باشد.

لایحه تصویب شده توسط سنا تصریح می کند که ماینرها باید برای دریافت و درخواست مجوز برای مصرف انرژی صنعتی اقدام کنند.

 هزینه های کم انرژی در پاراگوئه از سال 2020 شرکت های داخلی و خارجی را به نصب زیرساخت های استخراج در این کشور ترغیب کرده است. طبق گزارش های قیمت جهانی بنزین، در دسامبر 2021(دی 1400)، هزینه برق خانگی 0.058 دلار به ازای هر کیلووات ساعت و هزینه برق تجاری 0.049 دلار در هر کیلووات ساعت بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *