شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال برای ششمین هفته متوالی در محدوده ترس شدید باقی ماند

شاخص ترس و طمع رمزارزی که توسط پورتال Alternative.me توسعه یافته، دوباره به سطوحی که در بحبوحه سقوط ترا (LUNA) لمس کرده بود، کاهش یافت.

خرس ها شاخص ترس و طمع کریپتو را به پایین ترین حد چند ماهه اخیر رساندند
امروز، در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۲ شاخص ترس و طمع رمزارزی – شاخصی جدایی ناپذیر از احساسات سرمایه گذاران – به ۸/۱۰۰ سقوط کرد. آخرین باری که این شاخص به این میزان پایین بود، آگوست ۲۰۱۹ بود.

موقعیت فعلی این شاخص باید به عنوان “ترس شدید” تعبیر شود. شاخص ترس و طمع در می ۲۰۲۲ (اردیبهشت) نیز به ۸/۱۰۰ سقوط کرد. در آگوست ۲۰۱۹ زمانی که بیت کوین در تلاش بود تا بالای سطح ۱۰،۰۰۰ دلار باقی بماند، این شاخص به ۵/۱۰۰ رسید. این رقم پایین ترین حد تاریخی این شاخص بود.

با کمال تعجب، حتی در بحبوحه جمعه سیاه کریپتو که قیمت بیت کوین را به ۳۱۵۰ دلار رساند، سرمایه‌گذاران خوش‌بینی بیشتری نسبت به عملکرد آن نشان دادند.

این رکود یک رکورد دیگر را نیز شکسته است: برای اولین بار، شاخص ترس و طمع رمزارزی برای بیش از شش هفته متوالی در منطقه نزولی “ترس شدید” باقی می‌ماند.

آیا به کف رسیده‌ایم؟
این کاهش دردناک را باید به مجموعه ای از رویدادهای دراماتیک برای بخش ارزهای دیجیتال نسبت داد. در اواسط می ۲۰۲۲ پروتکل های استیبل کوین UST و ترا (LUNA) به دلیل عدم تعادل در پروتکل Anchor از بین رفتند.

با تسریع سقوط بیت کوین، ارائه دهنده خدمات بلاک چین ترکیبی شبکه سلسیوس نیز در حال سقوط است و با کاهش ۵۰ درصدی قیمت CEL همراه بوده است.

با این حال، بسیاری از کارشناسان با تجربه، از جمله اقتصاددان، رائول پال (Raoul Pal)، مطمئن هستند که باید خود را برای ریزش های بیشتری در چند هفته آینده آماده کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *