همزمان با افت بهای بیت کوین و اتریوم بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از سرمایه کاربران لیکوئید شد

بازار کریپتو در روز جمعه افت بزرگی را به ثبت رساند که منجر به از دست دادن حمایت کلیدی و سقوط به پایین‌ترین سطح ماهانه شد.

بیت کوین که هفته گذشته به دنبال شکستن مقاومت ۲۵،۰۰۰ دلاری بود، به زیر ۲۲،۰۰۰ دلار سقوط کرد تا به کمترین قیمت خود در دو هفته اخیر یعنی ۲۱،۷۴۷ دلار برسد. قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، در آستانه ادغام از ۲۰۰۰ دلار گذشت اما در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح هفتگی ۱۷۲۶ دلاری رسید.

این سقوط ناگهانی پس از هفته‌ها حرکت صعودی، سبب لیکوئید شدن ۱۵۷،۰۹۸ معامله‌گر و بیش از ۵۵۱ میلیون دلار در ۲۴ ساعت گذشته شد. داده های Coinglass نشان می‌دهند که معامله‌گران بیت کوین بیش از ۲۰۳ میلیون دلار و معامله‌گران اتریوم ۱۴۰میلیون دلار نقدینگی از دست داده‌اند.

نمودار زیر نشان می‌دهد که تعداد پوزیشن‌های لانگ لیکوئید شده به طور قابل‌توجهی از پوزیشن‌های شورت بیشتر است، و این یعنی احساسات بازار تا پیش از این سقوط ​​بسیار صعودی بوده است. ارزش پوزیشن‌های شورت تنها ۴۱ میلیون دلار در مقابل ۳۹۸ میلیون دلار در پوزیشن‌های لانگ بود.پوزیشن‌های لانگ لیکوئید شده بیت کوین در قراردادهای آتی OKX به بالاترین حد ۸ ماهه خود در ۸۴،۹۳۴،۶۹۷/۰۵ دلار رسید و بالاترین سطح قبلی ۴۸،۶۳۰،۱۸۳/۶۶ دلاری که در ۵ می (۱۵ اردیبهشت) مشاهده شده بود را شکست.

سقوط ناگهانی بازار کریپتو به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر (شهریور) نسبت داده می‌شود. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آگوست (مرداد) کمتر از حد انتظار بود که منجر به رالی صعودی بازارهای ارز دیجیتال و فارکس شد.

جیمز بولارد ( James Bullard)، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، گفت که او مایل به افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره است. افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده می‌تواند منجر به رکود دیگری شود. افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در ژوئن (خرداد) منجر به آشفتگی بازار کریپتو شده بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *